小勝禮子(研究代表者)KOKATSU Reiko
- 「彼女たちの叫びとささやき―ヴァルネラブルな集合体は世界を変えたか?」、『彼女たちは叫ぶ、ささやく―ヴァルネラブルな集合体が世界を変える』展カタログ、エゴイメ・コレクティヴ、pp.2-4、2020年2月
- Kokatsu Reiko, “The Shouts and Murmurs of Women-Did the Vulnerable Collective Change the World ?”, The Shouts and Murmurs of Women-the Vulnerable Collective Will Change the World (Exh.Cat.), egó eímai collective, 2020, pp.15-17
北原恵(研究分担者)KITAHARA Megumi
- Megumi Kitahara, “Between Tradition & Modernity: Tracing the Artistic Career of Taniguchi Fumie (1910-2001)”, Translated from Japanese by Maki Kaneko, Spencer Museum of Art Register Vol.VIII, No.5, 2019, pp.40-57
- 北原恵「アート・アクティヴィズム90:『小林貴巳子の版画』-『彫刻刀で刻む社会と暮らし』展から」、『PEAPLE’S PLAN』85号、2019年8月1日、pp.164-167
「アジアをつなぐ―境界を生きる女たち1984-2012」展図録
Women In-Between: Asian Women Artists 1984-2012, Exhibition Catalogue
福岡アジア美術館、沖縄県立博物館・美術館、栃木県立美術館、三重県立美術館、2012-13年
Fukuoka Asian Art Muesum, Okinawa Prefectural Museum & Art Museum, Tochigi Prefectural Museum of Fine Arts, MiePrefectural Art Museum, 2012-13
- 小勝禮子「アジアの、境界を生きる女たち展―女たちの多声合唱(ポリフォニー)」、12-16頁
- Kokatsu Reiko, “Women In-Between in Asia: Polyphony by Women”, pp. 17-21
- ラワンチャイクン寿子「女性たちのアジア美術-90年代を軸に」、22-23頁
- Rawanchaikul Toshiko, “Asian Art by Women: Focusing on the 1990s”, pp.24-25
- 中尾智路「境界を生きるジレンマを抱えて」、26-27頁
- Nakao Tomomichi, “Living on the Border, Facing a Dilemma“, pp.28-29